Iz Novega mesta v Silicijevo dolino - že drugič
Pred bližajočim se start-up vikendom v Novem mestu, ki bo 4. in 5. aprila 2014, smo se pogovarjali z Matejem Ramuto iz podjetniške in tehnološke skupnosti StartUP Novo mesto.
Matej se je pred kratkim vrnil iz Silicijeve doline v ZDA. To je bil njegov že drugi obisk te znamenite doline, povezan z njegovim novim start-upom.
Prvi start-up »Lafemme« je bil socialno omrežje, namenjeno modi. Začelo se je s prvim android telefonom in programiranjem za hobi. Ko je bilo pred dvema letoma objavljeno Mobitelovo tekmovanje, se je s prijateljema prijavil nanj in zmagal. Za nagrado so dobili dvoje: sodelovanje v Hekovnikovem programu boundbreaker in potovanje v Silicijevo dolino. »Imeli smo čas in spoznavali njihovo kulturo in ekosistem. Kako stvari funkcionirajo, kaj se dogaja, kaj je in in kaj out.« Matej je v procesu gradnje start-upa spoznal vodilne protagoniste slovenskih start-upov. Na koncu pa so zgodbo »Lafemme« zaključili: »moda je stanje duha« - in poskusili znova.
Kaj so najpomembnejše lekcije, ki jih je Matej ponotranjil in jih vzel za popotnico v novi start-up? Največja Matejeva spoznanja lahko strnemo v tri sklope, kot pravi:
1. Različnost od drugih še ni nujno reševanje problemov. Biti originalen zaradi enkratnosti ni dovolj. Aplikacija mora dejansko reševati probleme uporabnikov. Ko se aplikacija spreminja, prilagaja, v žargonu »pivotira«, je vedno treba iti nazaj k osnovam, nazaj k uporabniku in njegovim problemom, »bolečinam«, ki jih ta občuti. Ko so odkrili, da so se podobnega problema kot »Lafemme« lotili drugi, so spreminjali pristope in se oddaljili od problemov potencialnih uporabnikov.
2. V start-upu ni »demokracije« oz. »anarhije«. Vse, kar start-up počne, so domneve, ki jih je treba preveriti, testirati pri uporabnikih, potrditi ali pa zavreči. Nekdo mora odločati, saj je le tako lahko ta tudi odgovoren. Gnili kompromisi, ki ne ustrezajo nikomur, ne morejo pritegniti ne ekipe in ne kupcev. Ključna za uspeh je jasna opredelitev treh vlog: vizija in odločitve; razvoj posla; tehnika.
3. Rešitve, testirane v lokalnih okoliščinah, se ne da direktno kopirati na globalni trg. »Misli veliko in začni majhno« je treba dopolniti z miselnim svetom potencialnih uporabnikov v svetu. Prisotnost je ključna beseda. In temu je bil namenjen Matejev že drugi obisk Silicijeve doline, tega centra svetovnega ekosistema.
Mateju poguma, vizij in znanja res ne manjka. Vedno je bil samosvoj: kot od odličnjaka v osnovni šoli so učitelji in starši pričakovali, da bo šel na gimnazijo. Ne, sledil je svojem srcu in se vpisal na tehniško gimnazijo. Potem so vsi prijatelji, sošolci in profesorji pričakovali, da bo nadaljeval na tehnični fakulteti. Ne, zopet se je odločil drugače: navdušenost nad vodenjem, načrtovanjem in strategijami ga je pripeljala na obramboslovje. Ko so zopet vsi pričakovali sijajno kariero v vojski, je zopet ostal zvest sebi. Vpisal se je na ekonomsko fakulteto in jo končal. »V poslu se moraš znajti med bilancami, zakoni in predpisi,« doda Matej.
Mateju in njegovem start-upu želimo veliko uspeha. Našim bralcem in obiskovalcem spletne Preloke pa priporačamo, da se udeležite start-up vikenda 4. in 5. aprila v Novem mestu in da spodbudite še druge k prijavi na dogodek v tem »našem« centru. Saj kot pravi njihov moto:
“Kdor ne bo gradil svojih sanj, bo gradil sanje drugih.”
Slovenija nujno potrebuje nov zagon. In lastovke, ki bodo prinesle nove čase, so prav start-upi. Po številu olimpijskih kolajn glede na število prebivalcev in v to vloženi denar smo v samem svetovnem vrhu. To ve danes vsak. Bolj malo pa nas ve, da smo v samem svetovnem vrhu tudi v start-upih.